Co to rozrząd w samochodzie wie większość kierowców, a co się dzieje przy zaniedbanym interwale wymiany?

Dowiemy się dopiero jak coś się wydarzy i to od mechanika przy informacji o kosztach.

Dzisiejszym pacjentem jest Toyota Avensis 2.0 o kodzie silnika 1CD. Wymiana rozrządu była tak zaniedbana, że rolka prowadząca się rozpadła i wtopiła w obudowę, a pompa wody stanęła.

Skutek?

25 wyrwanych zębów z paska, zatarta pompa cieczy i rolka prowadząca w strzępach doprowadziły do wykrzywienia 8 zaworów na 16 możliwych.

Do tego urwany żarnik świecy żarowej z niewiadomych powodów zagubił się, nie znalazłem go po ściągnięciu głowicy

Naprawa głowicy była nieopłacalna, wymiana zaworów, uszczelniaczy, planowanie głowicy, docieranie zaworów grubo ponad 1500 zł, a gdzie reszta części? Z pomocą przyszła popularna strona i zakupiona została druga głowica zrobiona sprawdzona tylko wrzucać 😉 i parę setek zaoszczędzone.

Powyższy film pokazuje skutki zaniedbania interwału wymiany, na moje oko i wg. danych pod maską ten rozrząd przeżył 196 tys km.

Szok. Koszt? 4500 zł.

Nie chcecie takich kosztów?

Taniej będzie umówić się w warsztacie czy też w ASO na wymianę układu rozrządu niż naprawiać później silnik.

Należy pamiętać wymiana układu rozrządu do 5 lat lub 60 tyś km zależy co będzie prędzej, a wymiana oleju w silniku co 10-15 tyś zależy od rodzaju wlanego oleju lub co rok. Mechanik będzie zadowolony, że mu trup nie stoi na placu, a właściciel ze zaoszczędził.

Daj info co chcesz zobaczyć 🙂